Обласна творча група з проблеми: "Шляхи удосконалення розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва: методичний аспект"

21.09.2017 - 3 засідання, Запорізький обласний художній музей

21 вересня 2017 року відбулося третє засідання обласної творчої групи з проблеми "Шляхи вдосконалення розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку засобами образотворчого мистецтва: методичний аспект" (другий рік роботи). У засіданні взяли участь 17 педагогів ДНЗ Запорізької області (м.Запоріжжя, м.Енергодар, м.Мелітополь), мистецтвознавці і художники художнього музею. 

Керівник обласної творчої групи Шульга Л.М. привітала педагогів Запорізької області з початком нового навчального року і підвела підсумки роботи за І півріччя 2017 року. Відзначено участь педагогів у Всеукраїнській Літній школі-2017 (Поліщук Т.Г., Скачок С.В., Птушкіна Л.В., Нужна О.О.) і проведення майстер-класів на високому професійному рівні. Директор Запорізького художнього музею Янкович Інга Адольфівна познайомила з тематикою художніх виставок і запросила педагогів переглянути експозицію, присвячену 200-річчю  Івана Костянтиновича Айвазовського - видатного українського та російського художника-мариніста  вірменського походження. Мистецтвознавці повідомили про те, що в Запорізькому обласному художньому музеї знаходиться лише одна робота художника, останні ж картини експонуються фотокопіями. Виставка свідчить, що   історія життя видатного художника, його безмежна любов до моря, художня манера відтворення характеру і краси морської стихії - вражають і надихають на творчість нащадків протягом багатьох років. 

У наступній частині заняття педагоги Запорізької області ознайомилися з напрямом мистецтва, яке відмовилося від наближеного до дійсності зображення форм у живопису - абстракціонізмом  (лат. Abstractio «видалення, відволікання»).  Метою цього нефігуративного мистецтва є досягнення «гармонізації» за допомогою зображення певних колірних поєднань і геометричних форм. Одним із засновників абстракціонизму  вважають  Василя Кандинського. Розуміння композицій, створених виключно з ліній, кольорових плям, абстрактних конфігурацій сягає певної глибини після проникнення в історію життя, любові, філософію сприйняття світу дивовижного художника. Народився російський живописець, графік і теоретик образотворчого мистецтва Василь Васильович Кандинський 4 (16) грудня 1866 у Москві в забезпеченій сім'ї, отримав чудову художню і музичну освіту. У 1871 його сім'я переїхала до Одеси. Враження від полотна «Стог сена» Клода Моне змусило юного Кандинського відмовитися від юриспруденції і  виїхати до Німеччини вчитися живопису. Любов до синтезу музики і живопису привела його до ідеї створення абстракціонізму. Всі свої абстракції художник  ділив на три групи - імпресії, імпровізації і композиції. Перші - просто враження. Другі вже наповнені внутрішніми переживаннями. А композиції - це вихори рухів колірних плям і ліній.  Композиції художник «висловлював» новою образотворчої формою з ліній, точок і геометричних фігур і подібно симфоній не називав їх, а нумерував. Напрям мистецтва викликав у той час багато суперечок. У 1937р. нацистська влада оголосила  роботи Кандинського «дегенеративним мистецтвом».   Картини та ескізи  були публічно спалені  в Берліні. Але Кандинський був упевнений у своєму таланті і думав, що нащадки його оцінять лише через 100 років після його смерті. Він помилився, все сталося набагато раніше, його картини вже давно продають за мільйони. Найдорожча картина Кандинського продана в листопаді 2016 року на аукціоні «Крістіс» за 23,3 млн доларів.

Запорізька художниця Наталія Луценко провела майстер-клас  зі створення абстрактної композиції за допомогою різнокольорового аракалу. В процесі художньої діяльності педагоги Запорізької області виявили творчість, художній смак, оригінальність компонування. Наталія Луценко прокоментувала абстрактні композиції кожного педагога і підкреслила зв'язок  кольору, геометричної фігури,  її розташування на аркуші з особистістю автора, її психологічним станом. Таке поєднання мистецтва і психології стверджує педагогічну думку про вплив образотворчої діяльності на самовираження дитини і розвиток її творчих здібностей.

Кафедра дошкільної освіти КЗ "Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти" дякує Янкович Інзі Адольфівні і колективу Запорізького обласного художнього музею за організацію засідання творчої групи педагогів.